Psycholog
Pani mgr Katarzyna Grzesiuk
Pani mgr Anna Polak
Godziny pracy psychologów szkolnych w roku szkolnym 2022/2023
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek | |
mgr Katarzyna Grzesiuk | --- |
--- |
--- |
8.00 - 16.30 |
8.00 - 10.30 |
mgr Anna Polak |
12.00-15.00 15.00-16.00 konsultacje |
--- | 8.00-12.00 | --- | 8.00-12.00 |
Gabinet psychologa - pokój numer 142, I piętro.
Głównym adresatem wszelkich moich działań jako psychologa w szkole jest uczeń.
Praca moja na stanowisku psychologa szkolnego polega na zbieraniu informacji na temat uczniów, rodziców, nauczycieli, problemów czy zjawisk.
Prowadzę zajęcia indywidualne z uczniami, które są dostosowane do rodzaju problemów.
Celem pracy z grupą, przybierającą najczęściej formę zajęć psychoedukacyjnych, jest rozwiązanie konkretnego problemu lub konfliktu. W takim przypadku chodzi nie tylko o jednorazowe rozwiązanie problemu, ale przede wszystkim otwarcie komunikacji, wyposażenie w umiejętność rozwiązywania konfliktów, uwolnienie z negatywnych emocji. Jest to jeden ze sposobów integrowania grupy, która zaczyna darzyć siebie większym zaufaniem, zna swoje możliwości i ograniczenia.
Do podstawowych zadań psychologa należy:
- diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów,
- wspieranie mocnych stron uczniów,
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania,
- realizacja różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym poszczególnych uczniów,
- współpraca z pedagogiem szkolnym i logopedą ,
- prowadzenie doradztwa dla nauczycieli i rodziców,
- prowadzenie terapii indywidualnej i grupowej,
- realizacja zajęć z zakresu programów profilaktycznych,
- praca z uczniem sprawiającym problemy wychowawcze, mającym problemy emocjonalne czy natury osobistej,
- prowadzenie dokumentacji,
- wykonywanie zadań zleconych przez dyrektora szkoły oraz przekazywanie sprawozdań z ich wykonania.
Kiedy spotykam się z uczniami?
Zwykle wtedy, gdy:
• zastanawiają się nad tym jak budować dobre relacje z innymi
• oni sami lub inne osoby społeczności szkolnej nie przestrzegają ustalonych zasad
• mają trudności w nauce, w kontaktach z innymi ludźmi
• mają problemy emocjonalne i osobowościowe: lękliwość, nieśmiałość, nadpobudliwość, zahamowania, napady gniewu, trudności z wyrażaniem
swoich emocji, niską samoocenę
• powtarzają się objawy somatyczne: bóle głowy, bóle brzucha, zaburzenia snu i łaknienia
• są zestresowani
• niewłaściwie się zachowują: są agresywni, często wchodzą w konflikty, lekceważą polecenia, obowiązujące normy itp.
• doświadczają sytuacji kryzysowych: śmierć kogoś bliskiego, rozwód
rodziców, choroba własna lub kogoś w rodzinie (w tym choroba
alkoholowa), przeniesienie do nowej szkoły, przeprowadzka i inne
• cokolwiek mogłoby zagrażać ich życiu, zdrowiu, bezpieczeństwu
• kieruje ich do mnie nauczyciel
• nie wiedzą, kogo mają zapytać o daną sprawę lub kogo prosić o pomoc
• chcą porozmawiać o tym, co ich denerwuje oraz w każdej innej sprawie
Zapraszamy.