Pedagog specjalny mgr Joanna Wójcik
W ROKU SZKOLNYM 2023/2024
Poniedziałek |
Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
9.15-14.45 | 9.30-15.30 | 10.20-16.20 | 9.30-15.00 Konsultacje dla rodziców: 9.00-9.30 |
9.00-14.00 Konsultacje dla rodziców: 8.30-9.00 |
Konsultacje rodziców z p. Joanną Wójcik możliwe są tylko
i wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się drogą mailową-
Gabinet pedagoga specjalnego - pokój numer 142, I piętro.
Do podstawowych zadań pedagoga specjalnego należy:
· Współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami w:
a) rekomendowaniu dyrektorowi szkoły lub placówki do realizacji działań
w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły,
b) prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
c) rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
d) określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego
i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;
· współpraca z zespołem w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
· wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w
a) rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły lub placówki,
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,
c) dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
d) doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów;
· udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom;
· współpraca z pracownikami poradni psychologiczno – pedagogicznej;
· przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły.
Serdecznie zapraszam Rodziców, którzy zainteresowani są pomocą w zakresie:
· problemów dydaktycznych, wychowawczych i rozwojowych dzieci,
· są zaniepokojeni niepowodzeniami edukacyjnymi dzieci,
· szukają placówek i instytucji niosących pomoc w przypadku problemów z dziećmi,
· szukają możliwości dalszego kształcenia dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego po ukończeniu szkoły podstawowej.