ZAJĘCIA PSYCHOEDUKACYJNE W SZKOLE
Świat współczesny jest pełen nierozwiązanych konfliktów,
które się nasilają. Ludzie są nietolerancyjni i kierują się uprzedzeniami. Obie
strony konfliktu powinny przyjąć, że każdy uczestnik sporu ma swoje, choćby
subiektywne, racje. W ten sposób strony mają okazję przedstawić
swoje stanowisko, dowiedzieć się czegoś nowego o drugiej stronie i wspólnie
znaleźć kompromis. Wspólne szukanie pozytywnego rozwiązania nikogo nie niszczy,
nie burzy relacji lecz wzbogaca kontakty międzyludzkie. Takiego sposobu
rozwiązywania konfliktów można się nauczyć. Pani Joanna Wójcik przeprowadziła
zajęcia psychoedukacyjne poświęcone nauce rozwiązywania konfliktów bez agresji
w klasach VI.
Celem zajęć było:
1. Przypomnienie
znaczenia
pojęć: konflikt, dominacja, współpraca.
2. Poznanie przyczyn konfliktów oraz sposobów ich
rozwiązywania.
3. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów bez
agresji.
Zrealizowała również
zajęcia o szacunku i tolerancji w klasie VII b.
Celem zajęć było:
1.Wyjaśnienie znaczenia słów: szacunek, tolerancja,
stereotyp i uprzedzenie.
2. Pogłębianie wiedzy na temat szkodliwego działania
stereotypów.
3.Kształtowanie postawy szacunku, tolerancji i akceptacji
wobec siebie i innych ludzi.
.