Wycieczka do Brześcia

10 stycznia 2020r. uczniowie klas 7a, 7b, 7d i 7e pod opieką pani Anny Szewczuk – nauczyciela języka rosyjskiego,pana Daniela Dorosza, pani  Iwony Samoszuk, oraz pani Małgorzaty Matwiejuk uczestniczyli w wycieczce do Brześcia na Białorusi.

Po przekroczeniu granicy w Terespolu uczniowie udali się pod brzeski Teatr Lalek. Mieli okazję go zwiedzić i obejrzeć spektakl teatralny w języku rosyjskim. Siódmoklasistów zachwycała piękna scenografia jak z magicznego świata baśni, niecodzienne kostiumy aktorów i nastrojowa muzyka. W czasie antraktu widzowie spacerując po foyer mogli obejrzeć fotografie – sceny teatralne oraz zdjęcia aktorów.

Po wizycie w teatrze uczniowie wraz z nauczycielami zwiedzali słynną Twierdzę Brzeską – zespół fortyfikacji wzniesionych w I połowie XIX wieku . Mieliśmy okazję obejrzeć cytadelę oraz zewnętrzne obwarowania, potężną rzeźbę „Pragnienie”. Przy pomniku wartę pełnili młodzi ludzie w mundurach z epoki. Pani przewodnik opowiedziała o oglądanych obiektach. Zwiedziliśmy również Sobór św. Mikołaja znajdujący się na terenie twierdzy Brzeskiej, mieliśmy możliwość wejść do cerkwi i obejrzeć piękny ikonostas.

Po zwiedzeniu Briestkiej Krieposti (Twierdzy Brzeskiej) przejechaliśmy autokarem do Puszczy Białowieskiej, aby tam odwiedzić Dziadka Mroza (Dieda Moroza). Na terenie wschodniej części Puszczy Białowieskiej znajduje się siedziba białoruskiego Dieda Moroza z bramą strzeżoną przez postaci z bajek. Odwiedzają go przybysze z różnych stron świata. W gospodarstwie można tez spotkać domek Baby Jagi oraz skarbiec z listami i rysunkami dzieci. Widzieliśmy tez sanie ciągnięte przez renifery. Cała zagroda, drzewa, budynki, oświetlone są tysiącami różnokolorowych lampek. W puszczy można zobaczyć też żywe żubry.

Po spotkaniu z Dziadkiem  Mrozem pojechaliśmy do restauracji na obiad. Kolejną oczekiwaną przez nas atrakcją było lodowisko znajdujące się w Białoruskim Pałacu Sportów Zimowych – to tu odbywają się wszystkie zawody z dyscyplin sportowych na lodzie. My również mieliśmy okazję pojeździć tutaj na łyżwach. Bawiliśmy  się doskonale. Wróciliśmy do Białej Podlaskiej zmęczeni, ale bardzo zadowoleni z wycieczki do Brześcia.

nasz patroN

Św. Jadwiga Królowa

ur. 3 października 1373

zm. 17 lipca  1399

lko

Ciekawe linki

Szkoła Podstawowa nr 9 im. Świętej Jadwigi Królowej w Zespole Szkół w Białej Podlaskiej
ul. Zygmunta Augusta 2, 21-500 Biała Podlaska, tel.: 83 341 67 10, e-mail: szkpodst9@poczta.onet.pl