Niezapomniane wrażenia z wycieczki – Berlin - Wrocław

W dniach 25.04.2016r. - 27.04.2016r. uczniowie klasy VIc z wychowawczynią p. Iwoną Polubiec i uczniowie V c z wychowawczynią p. Wiesławą Stefaniuk udali się na pięciodniową wycieczkę trasą Berlin – Wrocław.

Wyruszyliśmy w trasę o godz.24.00. Po nocy spędzonej w autokarze rano dotarliśmy do Berlina na Wyspę Tropikalną. Zakwaterowaliśmy się i już po krótkim czasie wyruszyliśmy z przewodnikiem na zwiedzanie największego tropikalnego parku rozrywki i wypoczynku w Europie.

Do późnego wieczora korzystaliśmy z atrakcji, które oferowała nam kraina tropików: prawdziwej plaży, rzeki, zjeżdżalni. Podziwialiśmy oryginalne budowle ze strefy międzyzwrotnikowej oraz las tropikalny, a w nim różne gatunki zwierząt.

Największą atrakcją był nocleg w namiotach typu Tipi.

Następnego dnia po śniadaniu i wykwaterowaniu się wyruszyliśmy do Berlina. Zwiedzaliśmy miasto z przewodnikiem. Poznaliśmy historię Muru Berlińskiego. Zobaczyliśmy serce dawnego Berlina – Aleksanderplatz. Przejechaliśmy się najbardziej znaną aleją w tym mieście – Unter der Linden, która prowadzi do Bramy Brandenburskiej przez Wyspę Muzeów, Lustgarten leżący tuż obok Katedry. Usłyszeliśmy ciekawą opowieść o Rechistagu – siedzibie parlamentu Niemieckiego. Późnym popołudniem wyjechaliśmy do Lądku Zdroju, miejsca naszego zakwaterowania.

Środa – to dzień odprężenia. Po śniadaniu pilot zorganizował nam grę w podchody. Śmiechu i zabawy było co niemiara. Następnie poszliśmy na spacer po Lądku Zdroju. Byliśmy w pijalni wód źródlanych. Po obiadokolacji doskonale bawiliśmy się na dyskotece.

Czwarty dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Kopalni Złota w Złotym Stoku. Przewodnik oprowadził nas po „Sztolni Gertruda”. Zobaczyliśmy podziemny wodospad w „Sztolni Czarnej”, spotkaliśmy się z Gnomem w Chodniku Śmierci, obejrzeliśmy Muzeum Przestróg, Uwag i Apeli. Następnie pojechaliśmy do Ząbkowic Śląskich, gdzie wędrowaliśmy Śladami dr. Frankensteina.

Dzień zakończyliśmy również dyskoteką.

Ostatniego dnia w piątek musieliśmy wstać rano, ponieważ po śniadaniu musieliśmy się wykwaterować. W drodze powrotnej zwiedziliśmy z przewodnikiem Wrocław. Szukaliśmy krasnoludków. Byliśmy na Starym Mieście, zwiedziliśmy gmach Uniwersytetu Wrocławskiego, Ostrów Tumski. Największą atrakcją w tym dniu był pobyt w Ogrodzie Zoologicznym i w Afrykarium.

Po północy wszyscy szczęśliwie dotarliśmy do Białej Podlaskiej, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice.

Podczas tej wycieczki mogliśmy się wiele nauczyć oraz zobaczyć dużo pięknych miejsc.  Dzięki dobrej pogodzie plan wycieczki został w pełni zrealizowany. Ten wyjazd pokazał nam, że

piękne miejsca są nie tylko za granicą, ale i w naszym kraju i że warto tutaj mieszkać, i zwiedzać jego zakątki.

nasz patron

Św. Jadwiga Królowa

ur. 3 października 1373
zm. 17 lipca  1399

Ciekawe linki

Szkoła Podstawowa nr 9 im. Świętej Jadwigi Królowej w Białej Podlaskiej
ul. Zygmunta Augusta 2, 21-500 Biała Podlaska, tel.: 83 341 67 10, e-mail: szkpodst9@poczta.onet.pl